Algemene voorwaarden ASVER BV.

  1. Toepasselijkheid van de voorwaarden
    1.1 Omvang: Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, voorstellen, offertes, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van goederen en/of diensten door ASVER BV aan de opdrachtgever. Elke afwijking van deze voorwaarden vereist een schriftelijk akkoord van beide partijen.
    1.2 Aanvaarding: Voor zover de opdrachtgever geen consument is, worden deze voorwaarden geacht onherroepelijk aanvaard te zijn bij de aanvaarding van de bestelbon, offerte of overeenkomst door de opdrachtgever.
    1.3 Voorrang: De algemene voorwaarden van ASVER BV hebben voorrang boven die van de opdrachtgever, zelfs indien deze van een recentere datum zijn, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
    1.4 Informatie: De opdrachtgever erkent dat hij de offerte inclusief deze algemene voorwaarden ten minste 15 dagen voor ondertekening heeft ontvangen, gelezen en begrepen, en voldoende tijd en mogelijkheden heeft gehad om aanpassingen of schrappingen aan te vragen.
    1.5 Certificering en geldigheid van offerte: Indien ASVER BV op het moment van uitvoering niet beschikt over de vereiste geldige certificaten voor het uitvoeren van bepaalde asbestverwijderingswerkzaamheden, wordt de offerte automatisch ongeldig verklaard en komt er geen overeenkomst tot stand. In een dergelijk geval zijn beide partijen vrijgesteld van enige verplichtingen of aansprakelijkheden voortvloeiend uit de voorgestelde werkzaamheden.

  2. Prijsbepaling en herziening
    2.1 Geldigheid: Offertes zijn 30 dagen geldig vanaf de offertedatum. Ze zijn gebaseerd op de informatie die de opdrachtgever tijdens de prijsaanvraag heeft verstrekt. Indien blijkt dat deze informatie onjuist is, kan de offerte worden aangepast aan de werkelijke situatie. ASVER BV heeft het recht om de uitvoering op te schorten in afwachting van akkoord over de aanpassingen.
    2.2 Prijsbasis: Prijzen in offertes zijn gebaseerd op tarieven, officiële koersen, lonen en sociale lasten geldig op de datum van opstelling. Prijsschommelingen van o.a. grondstoffen en transportkosten kunnen leiden tot prijsaanpassingen zonder akkoord van de opdrachtgever, indien deze prijzen met minstens 5% zijn gestegen.
    2.3 Veiligheidsvoorzieningen: Eventuele door de veiligheidscoördinator opgelegde voorzieningen zijn niet inbegrepen in de offerte, tenzij anders vermeld. Ingenieursstudies vallen altijd onder de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
    2.4 Meerwerken: Extra werkzaamheden mogen met alle juridische middelen worden bewezen.
    2.5 Prestaties in regie: Werkzaamheden in regie worden aangerekend tegen € 60,00 per uur, in blokken van 8 uur per persoon.
    2.6 Extra kosten asbest: Niet in de inventaris vermelde asbesthoudende materialen brengen extra kosten met zich mee: afvoer wordt gerekend aan €180/ton, werkuren in regie aan €60/uur, plus verbruiksmaterialen, transporten en wettelijke verpakking. Verwijdering van niet vermeld materiaal uit klasse 1 (asbestsanering d.m.v. hermetische zone) brengt extra kosten met zich mee, beschikbaar op aanvraag. Herbruikbare materialen worden eigendom van ASVER BV, tenzij anders overeengekomen.
    2.7 Extra kosten afvalverwerking: Indien er bijkomende big bags nodig zijn voor de afvoer van asbesthoudende materialen vanwege een verkeerde inschatting van het gewicht of de hoeveelheid, zullen deze aan €190 per stuk in rekening worden gebracht ten koste van de klant. Dit tarief omvat zowel de levering van de big bag als de correcte verwijdering en afvoer conform de geldende wet- en regelgeving.

  3. Leveringen en termijnen
    3.1 Indicatieve termijnen: Leveringstermijnen worden slechts indicatief weergegeven en zijn niet bindend, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij het ontbreken van een termijn zal de opdracht binnen een redelijke periode worden uitgevoerd. ASVER BV gaat hierbij een inspanningsverbintenis aan.
    3.2 Vertragingen: Vertraging in levering of uitvoering geeft de opdrachtgever, voor zover deze geen consument is, geen recht op annulering, schadevergoeding of opschorting van zijn betalingsverplichtingen. Elke gebeurtenis die een onoverkomelijke hindernis vormt of ons dwingt de werken tijdelijk of definitief stil te leggen, zoals ongevallen, oorlogen, slechte weersomstandigheden, stakingen, lock-out, pandemieën, e.d., wordt beschouwd als overmacht.
    3.3 Opschorting door overmacht: Tijdelijke opschorting door overmacht leidt automatisch tot verlenging van de uitvoeringstermijn met de duur van de opschorting plus de noodzakelijke herstarttijd. Schade of verlies door overmacht is niet ten laste van ASVER BV.
    3.4 Levering op locatie: Levering op de werf of het magazijn geschiedt alleen als de locatie normaal bereikbaar is. Indien niet bereikbaar, zal lossen naast het vervoermiddel plaatsvinden, waarbij de goederen vanaf dat moment voor risico en rekening van de opdrachtgever zijn.
    3.5 Documentverstrekking: Verwerkingsattesten, afvalbonnen en acceptatiebewijzen worden drie maanden na voltooiing der werken verstrekt, mits alle openstaande betalingen zijn voldaan.

  4. Verplichtingen van de opdrachtgever
    4.1 Toegankelijkheid: De opdrachtgever moet ervoor zorgen dat de werken onmiddellijk kunnen beginnen. Kosten door vertragingen zijn zonder voorafgaande ingebrekestelling voor rekening van de opdrachtgever. Bij laattijdig afmelden of uitstellen van de werken buiten de meldingstermijn van 14 dagen, wordt een schadevergoeding van 10% van de oorspronkelijke offerteprijs toegepast.
    4.2 Informatieverstrekking: De opdrachtgever moet alle relevante en exacte informatie verstrekken voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals accurate plannen van nutsvoorzieningen en kabels. Kosten of schade door ontbrekende of verkeerde informatie vallen ten laste van de opdrachtgever.
    4.3 Asbestinventaris: Voor aanvang van asbestverwijderings-, sloop- of andere risicovolle werkzaamheden moet de opdrachtgever een inventaris opstellen en beschikbaar stellen. De opmaak, actualisering of uitbreiding van de inventaris gebeurt op basis van visuele inspectie.
    4.4 Stopzetting bij onvolledige inventaris: Werkzaamheden worden stilgelegd indien asbesthoudend materiaal wordt aangetroffen dat niet in de inventaris is vermeld, totdat de inventaris bijgewerkt is.
    4.5 Werfinfrastructuur: De werf moet worden voorzien van gratis elektriciteit (elektrische stopcontacten met aardleiding en zekeringen van minstens 16A) en water (4 afzonderlijke zekeringen afgezekerd op 16A en 2 kilodruk water) door de opdrachtgever.
    4.6 Beveiliging: De opdrachtgever dient zorg te dragen voor de zorgvuldige opslag en beveiliging van op de werf geleverde goederen.
    4.7 Verzekering: De opdrachtgever moet ervoor zorgen dat de werf verzekerd is middels een ABR-polis voor aanvang van de werken.

  5. Aansprakelijkheid voor schade
    5.1 Vakmanschap: De uitvoering van de werken zal plaatsvinden volgens de regels van goed vakmanschap, gespecificeerd in de overeenkomst of de technische voorschriften van BUILDWISE. De opdrachtgever aanvaardt deze uitvoeringsregels.
    5.2 Vergunningen: ASVER BV draagt geen verantwoordelijkheid voor administratieve of bouwkundige vergunningen. Eventuele schade en boetes voortvloeiend uit gebreken hierin vallen ten laste van de opdrachtgever.
    5.3 Materiaalbeheer: ASVER BV is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of waardevermindering van materialen toevertrouwd door de opdrachtgever, zowel op als buiten de werf, inclusief tijdens transport of afbraak/plaatsing. De opdrachtgever vrijwaart ASVER BV voor aanspraken van derden voor schade veroorzaakt door de toevertrouwde materialen.
    5.4 Kleur- en textuurverschillen: Lichte verschillen in kleur of textuur worden niet beschouwd als gebreken tenzij technisch onvermijdelijk of algemeen aanvaard.
    5.5 Asbestwerken: ASVER BV is niet aansprakelijk voor lichte beschadigingen door de geplastificeerde folie die wordt gebruikt bij asbestverwijdering.
    5.6 Exclusies: ASVER BV kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:
    5.6.1 Gebreken van grondstoffen, materialen en producten geleverd door de opdrachtgever;
    5.6.2 Materialen van een bepaalde kwaliteit, herkomst of type en hun verwerking, opgelegd door de opdrachtgever ondanks schriftelijk voorbehoud van ASVER BV;
    5.6.3 Gebreken veroorzaakt door de gebruiker na oplevering;
    5.6.4 Schade aan aanpalende goederen door noodzakelijke uitvoering van werkzaamheden, indien niet te wijten aan een fout van ASVER BV;
    5.6.5 Schade veroorzaakt door overmacht.
    5.7 Beperking: ASVER BV is uitsluitend aansprakelijk voor rechtstreekse schade veroorzaakt door een bewezen fout. Indirecte schade zoals inkomstenverlies wordt uitgesloten.
    5.8 Herstel en vergoeding: Indien aansprakelijkheid van ASVER BV aan de orde is en herstel niet mogelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot prijskorting of kwijtschelding van onbetaalde bedragen.
    5.9 Vrijwaring: De opdrachtgever vrijwaart ASVER BV voor aanspraken van derden voortvloeiend uit schade veroorzaakt door de toevertrouwde materialen.
    5.10 Extra kosten asbest: Niet in de inventaris vermelde asbesthoudende materialen brengen extra kosten met zich mee: afvoer wordt gerekend aan €180/ton, werkuren in regie aan €60/uur, plus verbruiksmaterialen, transporten en wettelijke verpakking. Verwijdering van niet vermeld materiaal uit klasse 1 (asbestsanering d.m.v hermetische zone) brengt extra kosten met zich mee, beschikbaar op aanvraag. Herbruikbare materialen worden eigendom van ASVER BV, tenzij anders overeengekomen.

  6. Beëindiging
    6.1 Beëindiging door opdrachtgever: De opdrachtgever kan de opdracht beëindigen, maar moet de reeds gemaakte kosten, uitgevoerde werken en geleverde materialen betalen, plus een vergoeding van 30% van de totale aannemingssom zonder BTW, als compensatie voor verlies van de aanneming.
    6.2 Beëindiging door ASVER BV: Indien ASVER BV de overeenkomst beëindigt of annuleert door eigen toedoen, heeft de opdrachtgever, voor zover deze een consument is, het recht om dezelfde vergoeding te vragen.
    6.3 Faillissement: Bij faillissement, betalingsonmacht of gerechtelijke reorganisatie van de opdrachtgever kan ASVER BV de overeenkomst eenzijdig beëindigen zonder schadevergoeding.

  7. Oplevering en aanvaarding
    7.1 Voorlopige oplevering: De voorlopige oplevering geldt als aanvaarding van de werken en vanaf dat moment start de tienjarige aansprakelijkheidstermijn.
    7.2 Aanvaarding bij gebrek aan formele oplevering: Indien geen oplevering is voorzien, geldt levering zonder protest binnen 48 uur als aanvaarding.
    7.3 Ingebruikname als aanvaarding: Onvoorwaardelijke ingebruikname van het gebouw door de opdrachtgever of betaling van facturen zonder protest binnen 15 dagen worden beschouwd als aanvaarding van de uitgevoerde werken.

  8. Garantie en waarborg
    8.1 Beperking van waarborg: De garantie op geleverde materialen strekt zich uit tot de garantie die ASVER BV van haar leveranciers ontvangt. De goederen mogen niet verwerkt of behandeld zijn om aanspraak te maken op garantie.
    8.2 Consumentengarantie: Voor consumenten geldt een garantie van twee jaar op verborgen gebreken die zich binnen deze periode manifesteren, mits de consument ons binnen twee maanden na ontdekking verwittigt. De rechtsvordering verjaart na één jaar vanaf de dag waarop de consument het gebrek heeft vastgesteld.
    8.3 Definitieve dekking door voorlopige oplevering voor niet-consumenten: Voor niet-consumenten dekt de voorlopige oplevering alle zichtbare gebreken, en de definitieve oplevering dekt de verborgen gebreken die de stevigheid niet in gevaar brengen, zonder verder verhaal.
    8.4 Wettelijke garantie van verborgen gebreken: De wettelijke garantieplicht voor verborgen gebreken, zoals bepaald in de artikelen 1641 en 1649, blijven onverminderd van toepassing.

  9. Klachten
    9.1 Indiening van klachten: Klachten moeten per aangetekend schrijven worden gemeld binnen 15 dagen na uitvoering van de werken of ontvangst van de factuur.

  10. Eigendomsvoorbehoud
    10.1 Behouden van eigendom: Goederen blijven eigendom van ASVER BV tot volledige betaling van alle facturen inclusief bijkomende kosten. Het risico gaat over op de opdrachtgever bij verzending.
    10.2 Extensie van eigendomsrecht: Het eigendomsrecht strekt zich uit tot alle schuldvorderingen die in de plaats komen van de goederen onder eigendomsvoorbehoud.
    10.3 Pand op schuldvorderingen: De opdrachtgever verleent een pandrecht op huidige en toekomstige schuldvorderingen en tegoeden tegenover derden ten gunste van ASVER BV, tot zekerheid van al zijn verplichtingen.
    10.4 Schuldvergelijking en compensatie: Partijen verklaren akkoord te gaan met het principe van netting (schuldvergelijking en compensatie) zoals voorzien in de Wet Financiële Zekerheden, artikelen 14 en 15.

  11. Intellectuele eigendom
    11.1 Eigendom documentatie: Alle door ASVER BV verstrekte tekeningen, offertes, ramingen, schema’s, ontwerpen, technische gegevens en publicaties blijven eigendom van ASVER BV en mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd of verspreid.
    11.2 Gebruik beeldmateriaal: ASVER BV behoudt het recht om foto’s en ander beeldmateriaal van de werken voor commerciële doeleinden te gebruiken, zonder identiteitsgegevens openbaar te maken. Het auteursrecht op ontwerpen en plannen van ASVER BV blijft bij ASVER BV.

  12. Betalingsmodaliteiten
    12.1 Betaalbaarheid: Alle bestellingen en leveringen zijn contant betaalbaar aan de maatschappelijke zetel van ASVER BV.
    12.2 Voorschot: ASVER BV behoudt zich het recht voor om een voorschot of waarborg te eisen voor aanvang van de werken.

  13. Laattijdige betaling, kosten en aankleven
    13.1 Rente en schadevergoeding: Bij laattijdige betaling door ondernemingen wordt wettelijke rente en een forfaitaire schadevergoeding van 10% met een minimum van €125 geheven, conform artikel 5, tweede lid van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Voor consumenten geldt een rente en schadevergoeding na een ingebrekestelling zoals voorzien in artikel 5, tweede lid van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. De schadevergoeding bedraagt:

    • €20 voor bedragen tot €150;
    • €30 plus 10% van het bedrag voor bedragen tussen €150,01 en €500;
    • €65 plus 5% van het bedrag voor bedragen boven €500 met een maximum van €2.000.
      13.2 Opeisbaarheid: Indien een factuur niet tijdig wordt voldaan, wordt het volledige bedrag direct opeisbaar zonder verdere ingebrekestelling.
      13.3 Recht tot opschorting: Vertraging in betaling geeft ASVER BV het recht om verdere werken en leveringen op te schorten.
  14. Nietigheid
    14.1 Deelbaarheid: De nietigheid van een clausule leidt niet tot de nietigheid van de gehele overeenkomst. Nietige clausules zullen worden vervangen door rechtsgeldige clausules die aansluiten bij de oorspronkelijke bedoeling.

  15. Verwerking van persoonsgegevens
    15.1 Gegevensverzameling en verwerking: ASVER BV verzamelt en verwerkt identiteits- en contactgegevens van de opdrachtgever, zijn personeel en andere nuttige contactpersonen, noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst, klantbeheer, boekhouding en direct marketing. Gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
    15.2 Rechtsgronden: De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (zoals de 30bis-aangifte van werken) en/of het gerechtvaardigd belang van ASVER BV. Voor direct marketingdoeleinden per e-mail (zoals een nieuwsbrief of uitnodigingen voor events), geeft de opdrachtgever zijn uitdrukkelijke en vrije toestemming aan ASVER BV om zijn persoonsgegevens te gebruiken. Hij heeft steeds het recht om zich uit te schrijven via de link die in onze commerciële e-mails (nieuwsbrieven) is voorzien. De emailpolicy is eveneens terug te vinden op onze website.
    15.3 Informatieplicht: Nadere toelichting over de verwerking van persoonsgegevens en de rechten van de opdrachtgever is te vinden in de privacyverklaring, toegevoegd als bijlage bij deze overeenkomst en beschikbaar op de website van ASVER BV.
    15.4 Beveiliging van gegevens: Persoonlijke login-gegevens en wachtwoorden van opdrachtgevers zijn versleuteld en niet zichtbaar voor medewerkers van ASVER BV. Medewerkers hebben alleen toegang tot noodzakelijke gegevens voor de uitvoering van hun taken.

  16. Arbitrage
    16.1 Geschillenbeslechting door arbitrage: Elk geschil zal worden beslecht door het Scheidsgerecht aangeduid door het Instituut voor Arbitrage (www.euro-arbitration.org), volgens het reglement van arbitrage SDR (Standard Dispute Rules). Deze bepaling vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht.

Contactgegevens:

ASVER BV
Beethovenweg 6
3150 Haacht, België
Btw-nummer: BE 1010.892.725
E-mail: info@asbestverwijderen.vlaanderen

Scroll to Top